Obszar obsługiwany przez komunikację organizowaną przez Zarząd Transportu Miejskiego jest podzielony na dwie strefy biletowe - 1 oraz 2. Granicę między strefami wyznaczają przystanki graniczne.
Przystanki graniczne oraz przystanki znajdujące się w strefie 2 są odpowiednio oznakowane.
Przystanki znajdujące się na terenie strefy biletowej 1 nie posiadają dodatkowych oznaczeń.
W strefie 1 można podróżować ze wszystkimi biletami ZTM. W strefie 2 należy się poruszać tylko z biletami przeznaczonymi dla strefy 2 lub 1 i 2. Najpóźniej w momencie przekraczania granicy stref, pasażer powinien posiadać ważny bilet na przejazd w określonej strefie.
Przykłady biletów czasowych, jednorazowych pzesiadkowych i krótkookresowych majcych nadrukowane oznaczenia stref, w których są ważne.
Przystanki graniczne stref biletowych
Podstawa prawna:
Uchwała nr LXX/1928/2018 z 5 lipca 2018 r. Rady miasta stołecznego Warszawy (plik pdf)
Uchwała nr LVIII/1528/2017 z 30 listopada 2017 r. Rady miasta stołecznego Warszawy (plik pdf)
Uchwała nr XXXV/865/2016 z 22 września 2016 r. Rady miasta stołecznego Warszawy (plik pdf)
Uchwała nr XXII/551/2016 z 14 stycznia 2016 r. Rady miasta stołecznego Warszawy (plik pdf)
Uchwała nr XCIV/2431/2014 z 6 listopada 2014 r. Rady miasta stołecznego Warszawy (plik pdf)
Zobacz schemat granic stref biletowych
Strefa biletowa 1 ograniczona jest następującymi przystankami:
autobusowymi |
DZIELNICA / GMINA | PRZYSTANEK GRANICZNY | ULICA |
---|---|---|
BEMOW / OŻARÓW MAZ. | INSTYTUT ENERGETYKI | Połczyńska |
BEMOWO |
SZELIGOWSKA-WIADUKT |
Szeligowska |
BIAŁOŁĘKA | BUKÓW |
Modlińska |
GRABINA | Płochocińska | |
OKNICKA | Lewandów | |
DĘBOWA | Marmurowa/Dębowa | |
BIELANY | PARK MŁOCIŃSKI (dla linii strefowych kursujących ciągiem ul. Kolejowej w Łomiankach, które kursują z pominięciem obsługi przystanku granicznego Dziekanów Nowy Zach.) |
Pułkowa |
IZABELIN | ZAGŁOBY | Sienkiewicza |
HORNÓWEK | Lipkowska | |
JÓZEFÓW | WĄSKA | Piłsudskiego |
KONSTANCIN-JEZIORNA | ŚNIADECKICH |
Pułaskiego |
JASNA | Długa | |
KAWĘCZYN II (dla linii w kier. Wołomina) |
Wilanowska | |
DĘBÓWKA II | droga lokalna | |
BOROWINA I | Warecka | |
LESZNOWOLA | ZGORZAŁA | Karczunkowska |
LESZNOWOLA / PIASECZNO | MYSIADŁO |
Puławska |
ŁOMIANKI | DZIEKANÓW NOWY ZACHÓD (dla linii strefowych kursujących ciągiem ul. Rolniczej w gm. Łomianki) |
Rolnicza |
MARKI | CZARNA STRUGA |
Legionowa |
SPORTOWA | Lisa-Kuli | |
STRUGA (dla linii w kier. Wołomina) |
al. Piłsudskiego / Legionowa | |
ZĄBKOWSKA | Fabryczna | |
PIASECZNO | BOCIANA CZARNEGO | Ptaków Leśnych |
RADZYMIN | CEGLANA | al. Jana Pawła II |
STARE BABICE | BLIZNE JASIŃSKIEGO |
Warszawska |
w kierunku Starych Babic: PRUSA |
Hubala-Dobrzańskiego | |
SULEJÓWEK | HOTELOWA |
Trakt Brzeski |
KRASICKIEGO | Paderewskiego | |
URSUS | STARODĘBY |
Al. Jerozolimskie |
WŁADYSŁAWA HERMANA | Warszawska | |
URSUS-SANKTUARIUM | Orląt Lwowskich | |
URSYNÓW | DAWIDY |
Baletowa |
WAWER | BŁOTA | Wał Miedzeszyński |
WIĄZOWNA | MAJDAN-STACJA PALIW | Lubelska |
WILANÓW | ROSY | Wiechy |
WŁOCHY / RASZYN | NA SKRAJU |
al. Krakowska |
OLSZOWA (jednokierunkowo dla linii kursujących w relacji: Paluch - Janki) |
Na Skraju | |
ZĄBKI / ZIELONKA | KOŁŁĄTAJA | ks. Skorupki |
kolejowymi |
DZIELNICA / GMINA | PRZYSTANEK GRANICZNY | LINIA KOLEJOWA |
---|---|---|
BIAŁOŁĘKA |
W-WA CHOSZCZÓWKA | Warszawa-Legionowo |
MICHAŁOWICE | OPACZ | WKD |
REMBERTÓW | W-WA MOKRY ŁUG |
Warszawa-Zielonka przez Rembertów |
URSUS | W-WA GOŁĄBKI W-WA URSUS NIEDŹWIADEK |
Warszawa-Błonie Warszawa-Grodzisk Maz. |
URSYNÓW | W-WA JEZIORKI | Warszawa-Piaseczno |
WAWER | W-WA FALENICA | Warszawa-Otwock |
WESOŁA | W-WA WOLA GRZYBOWSKA | Warszawa-Mińsk Maz. |
PRAGA PŁN. | W-WA ZACISZE-WILNO | Warszawa-Zielonka |
W przypadku wprowadzenia czasowej organizacji ruchu powodującej konieczność:
Warszawski Transport Publiczny to ogromny system, który każdego dnia zapewnia sprawne i wygodne podróżowanie milionom pasażerów. Bardzo dobre wyobrażenie o WTP dają mapy dostępności, o których piszemy w tym numerze i które można znaleźć na stronie ZTM. Te schematy pozwalają spojrzeć całościowo na komunikację miejską w aglomeracji warszawskiej i jej funkcjonowanie. więcej