opóźnienia pociągu - zwroty
Zasady działania
w sprawie dokonywania zwrotu kosztów biletu ZTM w razie opóźnienia pociągu
I. Opóźnienia pociągu Szybkiej Kolei Miejskiej Sp. z o.o. (dalej zwany SKM)
- Wniosek (załącznik nr 1) wnoszący o dokonanie zwrotu kosztu biletu w razie opóźnienia pociągu może być złożony w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów ZTM lub przesłany listownie na adres ZTM ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa.
- Pasażer składający wniosek o dokonanie zwrotu kosztów biletu zobligowany jest do okazania/dostarczenia biletu, który posiadał w trakcie podróży.
- Do wypełnionego wniosku Pasażer zobowiązany jest załączyć imienne poświadczenie wystawione Pasażerowi przez SKM, które zawiera informację o dacie i czasie opóźnienia, numerze pociągu oraz numerze biletu, którym Pasażer posługiwał się w trakcie podróży (załącznik nr 2).
- Jeśli Pasażer nie posiada poświadczenia wystawionego przez SKM może okazać bilet, na którym widnieje pieczątka z podpisem kierownika pociągu oraz data i numer taborowy opóźnionego pociągu. W tym przypadku należy zrobić kserokopię biletu potwierdzona za zgodność z oryginałem i załączyć do wniosku.
- Jeśli Pasażer nie będzie posiadał poświadczenia wystawionego przez SKM, wnioski o dokonanie zwrotu będą rozpatrywane tylko w przypadku biletów, które w Systemie Pobierania Opłat za Przejazdy będą posiadały informację o skasowaniu w opóźnionym pojeździe.
- ZTM rozpatruje wniosek na podstawie potwierdzenia o zaistniałym opóźnieniu, otrzymanego z SKM.
- Wnioski rozpatrywane są w terminie 30 dni od daty złożenia do ZTM.
- Kwota do zwrotu wyliczana jest zgodnie z zapisami Rozdziału 3 Regulamin przewozu środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 790/2016 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 27 maja 2016 (ze zm.) z tym, że wyliczając kwotę do zwrotu bierze się pod uwagę wszystkie spóźnienia, na które Pasażer posiada poświadczenia, a które miały miejsce w trakcie ważności Jego biletu.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku Pasażer zostaje poinformowany o tym w formie pisemnej. Zwrot kwoty dokonywany jest na podany przez Pasażera rachunek bankowy.
- Wnioski zawierające roszczenia z tytułu odszkodowania za poniesione straty będą przekazywane do Przewoźnika celem rozpatrzenia.