Metro jest w Warszawie najszybszym i najsprawniejszym środkiem komunikacji. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 r. dziennie jeździ ok. 550 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą ok. 140 tys. pasażerów dziennie.
Rozbudowa II linii metra na Woli to trzy stacje i ok. 3,4 km trasy. Planowane stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Dojazd ze stacji Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 12 minut.
Budowany odcinek II linii metra na Woli to:
Nowe stacje
Rozbudowa II linii metra na Woli to trzy stacje i ok. 3,4 km trasy. Po uruchomieniu nowego odcinka dojazd ze stacji Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 12 minut.
Na nowym odcinku powstaną trzy stacje:
Stacja Płocka umiejscowiona będzie pod ul. płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską.
Stacja Młynów planowana jest pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny.
Stacja Księcia Janusza znajdować się będzie pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza.
Zmiany w komunikacji
Szczegóły tras oraz rozkłady jazdy pszczególnych linii znajdują się tutaj.
Nowa organizacja komunikacji miejskiej będzie funkcjonowała aż do momentu zakończenia budowy tego odcinka II linii metra.
Dziennik budowy
Zobacz również dziennik budowy drugiej linii metra na odcinku zachodnim dostępny na stronie internetowej Metra Warszawskiego.
ETAP II
Odcinek zachodni II linii metra w Warszawie stanowiący II etap jej realizacji w tym rejonie miasta, usytuowany będzie na terenie dzielnic Wola i Bemowo.
Na przeważającym fragmencie odcinka projektowana trasa metra przebiega pod ulicą Górczewską. W części wschodniej odcinka pod jezdnią północną, później pod jezdnią południową z niewielkim odchyleniem na południe przy skrzyżowaniu ulicy z linią kolejową.
Dane techniczne tuneli
Długość toru prawego - 1986 m
Długość toru lewego - 1988 m
Długość stacji C4 Powstańców Śląskich i torów odstawczych - 459 m
Długość stacji C5 Wola Park - 160 m
Długość komory demontażowej - 18 m
Całkowita długość tuneli: - 2 664 m
Nowe stacje
Stacja C5 zlokalizowana została w sąsiedztwie Centrum Handlowego Wola Park oraz zabytkowego kompleksu przyrodniczego Parku Ulricha.
Stacja C4 zlokalizowana została w rejonie skrzyżowania ul. Górczewskiej z ul. Powstańców Śląskich przy Ratuszu Dzielnicy Bemowo.
Warszawski Transport Publiczny to ogromny system, który każdego dnia zapewnia sprawne i wygodne podróżowanie milionom pasażerów. Bardzo dobre wyobrażenie o WTP dają mapy dostępności, o których piszemy w tym numerze i które można znaleźć na stronie ZTM. Te schematy pozwalają spojrzeć całościowo na komunikację miejską w aglomeracji warszawskiej i jej funkcjonowanie. więcej