Sieć sprzedaży biletów ZTM obejmuje:
Zarząd Transportu Miejskiego sukcesywnie rozwija sieć automatów biletowych w pojazdach. Obecnie są już zamontowane we wszystkich pociągach SKM, w nowych tramwajach oraz w większości autobusów - również w przydzielonych do obsługi linii 175, kursującej na Lotnisko Chopina.
Przypominamy
Brak możliwości kupna biletu w mobilnych automatach nie zwalnia pasażera z odpowiedzialności za przejazd bez ważnego biletu. Sprzedaż biletów w pojazdach jest jedynie uzupełnieniem stacjonarnej sieci sprzedaży.
Osoby korzystające z warszawskiej komunikacji miejskiej mają do dyspozycji trzy rodzaje automatów biletowych: stacjonarne, mobilne i pojazdowe.
Wybierz biletomat o którym chcesz się dowiedzieć lub zejdź w dół
biletomaty stacjonarne | biletomaty mobilne | biletomaty pojazdowe |
Przejdź do:
Obecnie w Warszawie i sąsiadujących z nią miejscowościach ustawionych jest ponad 700 automatów biletowych. Większość znajduje się w Warszawie, przede wszystkim przy stacjach metra, przystankach kolejowych oraz węzłach przesiadkowych.
Wyszukiwarka stacjonarnych automatów biletowych
Bilety obsługiwane przez firmę Mennica Polska:
Biletomaty obsługiwane przez firmę ASEC:
Prezentujemy krótki film instruktażowy dotyczący obsługi stacjonarnego automatu biletowego. Film, przygotowany przez firmę ASEC S.A. (jednego z operatorów tych urządzeń), w jasny i prosty sposób prezentuje - krok po kroku - budowę biletomatu, a także sposób zakupu biletu kartonikowego oraz kodowanego na Warszawskiej Karcie Miejskiej.
Wersje językowe instrukcji obsługi:
Biletomaty obsługiwane przez firmę ASEC:
Wersje językowe instrukcji obsługi:
Uwaga!
Stacjonarne automaty biletowe wydają resztę – nie trzeba mieć odliczonej kwoty!
Płatności należy dokonywać nominałami zbliżonymi do kwoty należnej za wybrane bilety.
Automat sugeruje jakimi banknotami i monetami można płacić za transakcję.
W przypadku reklamacji prosimy o kontakt z operatorem biletomatów:
Przejdź do:
Lokalizacje
Biletomaty zlokalizowane są w wybranych autobusach oraz w niskopodłogowych tramwajach Pesa Swing i Jazz. Pojazdy w których umieszczone zostały mobilne automaty biletowe są oznaczone specjalnym piktogramem informującym o automacie biletowym oraz o sposobie płatności (tylko monety). Piktogram umieszczony jest zawsze przy drugich drzwiach autobusu i tramwaju. Uwaga!
Bilet kupiony w mobilnym automacie biletowym należy skasować w kasowniku niezwłocznie po zakończeniu transakcji!
Uwaga!
Bilet kupiony w mobilnym automacie biletowym należy skasować w kasowniku niezwłocznie po zakończeniu transakcji!
Piktogram informujący o biletomacie mobinym:
Uwaga!
Mobilne automaty biletowe wydają resztę – nie trzeba mieć odliczonej kwoty!
Wersje językowe instrukcji obsługi:
W przypadku reklamacji prosimy o kontakt z Punktem Obsługi Pasażerów ZTM lub przez nasz formularz kontaktowy bądź pod numerem infolinii miejskiej 19115 (24h)
Kontakt do operatorów biletomatów:
Fakturę za bilet zakupiony w automacie mobilnym można odebrać w zależności od przewoźnika:
Podając:
- datę zakupu biletu/ów oraz jeśli został/y skasowany/e to datę, godzinę i linię na której został/y skasowane (informacje widoczne po skasowaniu biletu)
- pełny numer seryjny biletu/ów
- nominał biletu/ów
- dane identyfikacyjne nabywcy (nazwa, adres, NIP)
Przejdź do:
Lokalizacje
Biletomaty zlokalizowane są w większości autobusów Miejskich Zakładów Autobusowych (o czterocyfrowych numerach bocznych rozpoczynających się cyframi od 1 do 8), autobusach Komunikacji Miejskiej Łomianki (o trzycyfrowych numerach bocznych rozpoczynających się cyfrą 7) oraz u przewoźników prywatnych Mobilis (o czterocyfrowych numerach bocznych rozpoczynających się cyframi 92, 95 i 98), Arriva (o czterocyfrowych numerach bocznych rozpoczynających się cyframi 94), PKS Grodzisk Maz. (o czterocyfrowych numerach rozpoczynających się cyframi 93) oraz we wszystkich pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej. Pojazdy w których umieszczone zostały mobilne automaty biletowe są oznaczone specjalnym piktogramem informującym o automacie biletowym oraz o sposobie płatności (tylko karta). Piktogram umieszczony jest zawsze przy drugich drzwiach autobusu, a w pociągu SKM przy drzwiach zlokalizowanych najbliżej automatu biletowego.
Piktogram informujący o biletomacie pojazdowym:
Wersje językowe instrukcji obsługi:
Uwaga! Bilety 20-minutowe oraz jednorazowe przesiadkowe 75- i 90- minutowe sprzedawane w tych automatach biletowych są już skasowane i ważne od chwili zakupu. Chcąc skorzystać z podróży pociągami metra należy pobrać bezpłatną wejściówkę. Wejściówki dostępne są w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM lub w dyspenserach na stacjach. Wejście na peron metra umożliwiają również windy zlokalizowane na stacjach metra lub oznakowane wejścia awaryjne
W przypadku reklamacji prosimy o kontakt z Punktem Obsługi Pasażerów ZTM lub przez nasz formularz kontaktowy bądź pod numerem infolinii miejskiej 19115 (24h).
Kontakt do operatorów biletomatów:
Fakturę za bilet zakupiony w automacie pojazdowym w autobusach MZA, oraz Europa Express (od 1.03.2019 nie kursuje) City można otrzymać pisząc na adres e-mail: faktury@mera.org.pl.
Podając:
- datę zakupu biletu/ów oraz jeśli został/y skasowany/e to datę, godzinę i linię na której został/y skasowane (informacje widoczne po skasowaniu biletu)
- pełny numer seryjny biletu/ów
- nominał biletu/ów
- dane identyfikacyjne nabywcy (nazwa, adres, NIP)
W przypadku autobusów MOBILIS należy:
1. wysłać skan Potwierdzenia Zakodowania Biletu na adres mail: info@mobilis.pl wraz z danymi do wystawienia faktury i dopisaną klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu czynności związanych z wystawieniem faktury VAT” w treści maila oraz
2. dostarczyć oryginał Potwierdzenia Zakodowania Biletu do siedziby spółki. Można to zrobić na dwa sposoby:
- wysyłając oryginał pocztą na adres spółki „Mobilis Sp. z o.o., ul. Posag 7 Panien 8, 02-495 Warszawa”, z dopiskiem na kopercie „Potwierdzenie zakodowania biletu”
- dostarczając oryginał do siedziby osobiście w dni powszednie, w godz. 9.00-16.00, do pokoju nr 14.
Kupując bilety w autobusach Arriva fakturę można otrzymać na dwa sposoby:
a) przesyłając skan potwierdzenia transakcji na adres mail: sekretariat.centrum@arrivabus.pl,
b) przedstawiając potwierdzenie transakcji osobiście w siedzibie Oddziału Warszawskiego Arriva Bus Transport Polska Sp. z o. o. mieszącego się przy ulicy Płochocińskiej 33 w Warszawie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00.
Gotową fakturę przewoźnik przekazuje klientowi:
a) przesyłając skan dokumentu drogą elektroniczną na wskazany przez pasażera adres mail,
b) osobiście w siedzibie Oddziału Warszawskiego Arriva Bus Transport Polska Sp. z o. o. mieszącego się przy ulicy Płochocińskiej 33 w Warszawie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00.
Fakturę za bilet zakupiony w automacie w autobusach PKS Grodzisk Maz. można otrzymać na dwa sposoby:
Aby otrzymać fakturę za bilet z automatu w autobusie Komunikacji Miejskiej Łomianki należy przesłać skan potwierdzenia transakcji na adres mail: ksiegowosc@kmlomianki.info
Kupując bilety w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej fakturę można otrzymać przedstawiając oryginał Potwierdzenia Zakodowania Biletu w Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM.
Warszawski Transport Publiczny to ogromny system, który każdego dnia zapewnia sprawne i wygodne podróżowanie milionom pasażerów. Bardzo dobre wyobrażenie o WTP dają mapy dostępności, o których piszemy w tym numerze i które można znaleźć na stronie ZTM. Te schematy pozwalają spojrzeć całościowo na komunikację miejską w aglomeracji warszawskiej i jej funkcjonowanie. więcej